Automatophone


logo_automatophone

W Jasnej 10 będziemy realizować trzyletni projekt pt. „Symfonia Wielkiego Miasta” złożony z działań warsztatowych, performatywnych i muzyczno-kompozytorskich, którego nadrzędny cel stanowi eksploracja zbiorowej tożsamości współczesnej Warszawy poprzez analizę jej wybranych tożsamości składowych – niewidzialnych, mniejszościowych, czasem wyłącznie fantomowych. W najbardziej dynamiczne, rozchwiane i wyobcowane spośród polskich miast wsłuchamy się więc: z perspektywy warszawskiej społeczności Głuchych (2020 – Warszawska Opera dla Głuchych im. ks. de l’Epee), badając włościańską prehistorię tkanki społecznej, kulturalnej i architektonicznej dzielnic miasta stołecznego (2021 – Warszawska Akademia Ludowa im. Tadeusza Sielanki), wreszcie oddając głos bezdomnym mieszkańcom bogatej aglomeracji (2022 – Warszawski Dom Kultury im. Czarnego Romana).

strona: www.automatophone.pl

Lista działań:

warsztaty_perkusyjne

Zaproszeni/-one na festiwal twórczynie i twórcy łączą − traktowane z namaszczeniem i znawstwem − repertuar oraz techniki wykonawcze archaicznej wiejskiej muzyki tradycyjnej z praktykami kompozytorskimi i improwizacyjnymi nowoczesnej i ponowoczesnej awangardy, „poważnej”, jazzowej czy elektronicznej.

We współpracy z: Automatophone

Więcej

Fot. Karolina Majewska 13 czerwca 14.00 – Parada Wiejskości (Plac Trzech Krzyży, start pod pomnikiem Wincentego Witosa z muzykantami i muzykantkami m.in. Radical Polish Ansambl, Tęgie Chłopy, Lautari, Odpoczno) ok. 15.00 – Mazurkowy Muzycyrk (Osiedle Jazdów) ok. 16.00 – Potańcówka (Ambasada Muzyki Tradycyjnej) + Set Filipa Lecha (Ladomek)14 czerwca 18.00 – Maciek Filipczuk i Kacper Miklaszewski: czy mazurek istnieje? Dyskusja prowadzona przez Katarzynę […]

We współpracy z: Automatophone, Krytyka Polityczna

Więcej

GRAFIKA INFORMACYJNA

Głusi to znacząca (1-2%) mniejszość językowa w Polsce, z ograniczonym dostępem do życia kulturalnego i medialnego, opartego na polskim języku fonicznym, pozostającym dla większości Głuchych słabo opanowanym językiem. „Opera dla Głuchych” to interdyscyplinarny cykl włączający warszawską społeczność Głuchych do głównego obiegu. Realizowane od 2017 roku przedsięwzięcie obejmuje spektakle, warsztaty muzyczne, filmowe i teatralne, wykłady o kulturze Głuchych, felietony wideo on-line w polskim języku migowym.

We współpracy z: Automatophone

Więcej

korepetycje_glowna

Myślisz, że osoby Głuche nie doświadczają dźwięków? Mylisz się. Odbierają je w inny sposób. Myślisz, że nigdy nie doświadczysz niczego porównywalnego? Być może. Jednak „doznanie”, które chcemy Ci zaoferować w ramach projektu Głuchogaleria, może (oczywiście nie musi) wpłynąć na sposób, w jaki postrzegasz otaczający cię świat.

We współpracy z: Automatophone

Więcej

grafika informacyjna (kamera i ręce), logotypy

Kino to jeden z najistotniejszych obszarów kultury polskiej; obszarów rozpatrywanych zarówno z perspektywy twórczości artystycznej, jak i uczestnictwa w kulturze. Osoby Głuche mają niezwykle ograniczony dostęp do filmów. Idąc na zwyczajny, powszedni seans filmowy nie są w stanie samodzielnie i w pełni z niego skorzystać.

We współpracy z: Automatophone

Więcej

2 nowe kompozycje autorstwa Huberta Zemlera i Wojtka Błażejczyka, skomponowane specjalnie dla Głuchej Orkiestry stanowią próbę przeniesienia wrażliwości i percepcji osób niesłyszących na język dźwięków.

We współpracy z: Automatophone

Więcej

W Polsce A.D. 2021 wszyscy jesteśmy radykalni, czy tego chcemy, czy nie. Jesteśmy radykalni nawet, gdy tego nie wiemy. Jesteśmy radykalni także wtedy, gdy milczymy. Duch czasu? A może ukryta narodowa tęsknota?

We współpracy z: Automatophone

Więcej

grafika informacyjna - tytuł wystawy i drewiane elementy

Daniel Kotowski to twórca od dawna wymykający się wszelkim kategoriom. Bywa performerem, tworzy spektakle i video art, zajmuje się najszerzej rozumianą sztuką wizualną. Bardzo zróżnicowana jest też materia jego prac – ruch, obraz, przestrzeń, ale też dźwięk, słowo i język. Ta imponująca wielość materii dotyczy również wystawy „Rzeźbiarz strzępi język”. I to w stopniu wyjątkowym. „Rzeźbiarz strzępi język”. Jest to bowiem zaaranżowana przez Daniela kompozycja złożona z rzeźb Jana Szymańskiego, instalacji dźwiękowej Roberta Piotrowicza, wideo Tomasza Grabowskiego oraz autorskiego performansu. Ale w przypadku twórczości Daniela zróżnicowana jest przecież pozostaje nie tylko materia, którą mówi, ale też materia, o której mówi. O jakiej materii mówi więc tym razem?

We współpracy z: Automatophone

Więcej

WARSZAWO MOJA WARSZAWO | 2024

WARSZAWO MOJA WARSZAWO | 2024

FESTIWAL O BYCIU RAZEM
15-17 listopada 2024

Dowiedz się więcej