Próby rzeczywistości


W jaki sposób powiązane są choreografia i kolektywna nauka? Jak możemy uczyć się i oduczać od siebie nawzajem? Jak możemy wspólnie wyobrażać sobie i wypróbowywać różne rzeczywistości? Rozważając pojęcie uczenia się i praktyki artystycznej jako próby, Noor Abed, Will RawlsAlex Baczyński-Jenkins będą rozmawiać o swoich doświadczeniach relacji między choreografią, performatywnością, a kolektywną nauką.

Organizator/ka: Kem

W rozmowie wzięły udział:

Will Rawls jest nowojorskim choreografem, tancerzem i pisarzem. Jego prace prezentowano w MoMA, MoMA PS1, Portland Institute for Contemporary Art, The Chocolate Factory Theater, MCA Chicago, PICA, ICA Boston, The Walker Art Center i Yale Repertory Theater. Wśród jego stypendiów i rezydencji artystycznych znajdują się the Guggenheim Foundation, the Foundation for Contemporary Arts, United States Artists, the Rauschenberg Foundation, the MacDowell Colony oraz inne uniwersytety i muzea. W 2016 roku, Rawls współkuratorował “Lost and Found”, sześciotygodniowy program performansów w Danspace Project, odnoszących się do międzypokoleniowego wpływu HIV/AIDS na tancerzy i tancerki, kobiety i osoby koloru. Rawls wykłada często w kontekstach akademickich i wspólnotowych, prowadząc m.in. wykład inauguracyjny roku 2020 w the Collegium for African Diaspora Dance, Harvard University’s Carpenter Center oraz UC Berkeley Arts Research Center. Jego teksty publikowane były przez Hammer Museum, MoMA, Dancing While Black Journal, Artforum International oraz This Is Not a Gun.

Noor Abed (ur. 1988 w Jerozolimie) jest interdyscyplinarną artystką i twórczynią filmową. W swojej praktyce artystycznej bada pojmowanie choreografii jako wyobrażenia relacji między jednostkami, tworząc sytuacje, w których wypróbowywane i performowane są możliwości społeczne. Abed ukończyła Whitney Independent Study Program w Νowym Jorku w 2015-16 oraz the Home Workspace Program (HWP) w Ashkal Alwan w Beirucie w 2016-17. Uzyskała stopień BA z International Academy of Arts w Palestynie oraz MFA z California Institute of the Arts, Los Angeles. Była rezydentką w Skowhegan School of Painting and Sculpture w Maine (2014) oraz stypendystką w “Department of Maybe Educatiοn and Public Programs”, części documenta (13) w Kassel w Niemczech. Jako finalistka i laureatka trzeciej nagrody 2014 Young Artist Award, otrzymała rezydencję March Project oraz [komisję artystyczną] Sharjah Art Foundation (Zjednoczone Emiraty Arabskie) w 2016 roku. Abed uzyskała rezydencję w Cité Internationale des Arts w Paryżu (Francja) w 2018 roku oraz stypendium Raw Material Company w Dakarze (Senegal) w 2019 roku. W 2020 roku razem z Larą Khaldi współtworzyła “the School of Intrusions”, platformę edukacyjną w Ramallah w Palestynie.

Alex Baczynski-Jenkins jest artystą i choreografem podejmującym tematykę queerowego afektu, ucieleśnienia i relacjonalności. Przez gest, kolektywność, dotyk i zmysłowość, w swojej praktyce artystycznej bada struktury i polityki pożądania. Przeszłe wystawy indywidualne obejmują: Kunsthalle Basel, Szwajcaria (2019); Fundacja Galerii Foksal, Warszawa (2018); oraz Chisenhale Gallery, Londyn (2017). Baczynski-Jenkins przedstawiał swoje prace również na 58th International Art Exhibition–La Biennale di Venezia w Wenecji (2019); w Stedelijk Museum w Amsterdamie (2019); Migros Museum of Contemporary Art w Zurychu (2018); Palais de Tokyo w Paryżu (2017); MSN w Warszawie (2017); Swiss Institute Contemporary Art w Νowym Jorku (2016); Muzeum Sztuki w Łodzi (2016); oraz Basel Liste (2014). Jest współzałożycielem kolektywu Kem, który niedawno zrealizował projekty w MSN w Warszawie (Kem Care, 2017) oraz w CSW Zamku Ujazdowskim (Three Springs, 2018–2019). Był stypendystą the Home Workspace Program w Beirucie w latach 2012-2013. W 2018 roku otrzymał nagrody Arts Foundation Award oraz Frieze Artist Award.

Twoja przeglądarka nie obsługuje tego materiału wideo? Kliknij tutaj.

WARSZAWO MOJA WARSZAWO | 2024

WARSZAWO MOJA WARSZAWO | 2024

FESTIWAL O BYCIU RAZEM
15-17 listopada 2024

Dowiedz się więcej