grafika informacyjna, logotypy

Image Economies, #6 | The Image in the Age of Its General Exchangeability


grafika informacyjna, logotypy
grafika informacyjna, logotypy

Guest: Peter Szendy
Chairing: Paweł Mościcki, Elena 
Vogman

20.12.2022, godz. 19.00 online
fb Jasna 10

Organizator/ka: Widok. Fundacja Kultury Wizualnej

grafika informacyjna, logotypy

Given the current overflow of images (millions of them land on social media each hour), how is visibility managed in this super- or megamarket of the visible? The talk will focus on various aspects of the shadow iconomy that lies beneath the surface of hypercirculating pictures and trace it to the writing of shadows in ancient times.

grafika informacyjna, logotypy

Peter Szendy is Professor of Humanities and Comparative Literature at Brown University and musicological advisor to the Philharmonie de Paris. His recent publications include Pouvoirs de la lecture: De Platon au livre électronique (La Découverte, 2022); Pour une écologie des images (Minuit, 2021); Bendings: Four Variations on Anri Sala (Mousse, 2019); The Supermarket of the Visible: Toward a General Economy of Images (Fordham University Press, 2019); Of Stigmatology: Punctuation as Experience (Fordham University Press, 2018). He curated the exhibition Le Supermarché des images at the Jeu de Paume (February-June 2020).

Seria spotkań odbywa się w ramach centrum Jasna 10 – interdyscyplinarnego centrum kultury działającego w Warszawie. Głównym organizatorem wydarzeń jest internetowe pismo akademickie Widok. Teorie i praktyki kultury wizualnej. Wydarzenie organizowane jest w ramach programu „Centrum Jasna” finansowanego ze środków Miasta Stołecznego Warszawy.

Spotkania odbywają się online w języku angielskim.