Rewolucja dzieje się na ekranie? Medioobraz wielkich protestów 2020 roku


Jesienią setki tysięcy polskich kobiet i mężczyzn zaprotestowały przeciw ograniczeniu przez Trybunał Konstytucyjny prawa do przerywania ciąży. Z demonstrantkami na ulicach sympatyzowały miliony przed ekranami smartfonów, tabletów i tradycyjnych telewizorów – a to właśnie identyfikacja widzów z wydarzeniem przesądza o jego politycznym znaczeniu. Ale co tak naprawdę zobaczyły Polki i zobaczyli Polacy oglądający demonstracje pod znakiem czerwonej błyskawicy? Skąd się biorą ich dominujące interpretacje, a zatem gdzie rozstrzyga się kwestia, kto ma właściwie „wyp…ć” – prezes Kaczyński, cały obóz władzy czy wszyscy dziadersi?
Jesienne protesty to doskonałe laboratorium politycznego oddziaływania mediów i aktywnego ich odbioru przez opinię publiczną. W zeszłym roku, dzięki wsparciu Fundacji im. F. Eberta obszerne badanie poświęcił tej kwestii dr hab. Mikołaj Lewicki, a jego konkluzje zawarł w raporcie pt. „Koniec prawdy, niech żyją prawdy”. I właśnie o mechanizmach mobilizacji wokół wydarzeń, nowych strażnikach debaty publicznej, a także roli mediów społecznościowych i tradycyjnych rozmawiać będziemy z dr hab. Mikołajem Lewickim; z Dobromirem Ciasiem, prezesem badającej rynek firmy Edge NPD oraz Agatą Szczęśniak dziennikarką Oko.press i współzałożycielką Krytyki Politycznej.
Prowadzenie: Michał Sutowski

Organizator/ka: Krytyka Polityczna

Twoja przeglądarka nie obsługuje tego materiału wideo? Kliknij tutaj.