organizacje partnerskie

Fundacja Automatophone

Fundację Automatophone prowadzą doświadczeni kuratorzy, animatorzy i producenci: Michał Mendyk i Kasia Świętochowska. Nasze działania zorientowane są na redefiniowanie muzyki oraz procesów słuchania we współczesnym kontekście społeczno-technologicznym. Zajmują nas poszukiwania w sferze nowych mediów (projekty technologiczne realizowane dla NOSPR); inicjatywy współtworzone z grupami mniejszościowymi („Opera dla Głuchych” w Teatrze STUDIO czy eksperymentalno-ludowy Radical Polish Ansambl); interesuje nas także historia sound artu, muzyki eksperymentalnej oraz mediów dźwiękowych. Opublikowaliśmy dwie popularnonaukowe książki o Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia („Czarny pokój i inne pokoje” oraz „Patkowski. Ambasador muzyki z marsa”), a także kilkanaście wydawnictw fonograficznych z muzyką współczesną.

Strona: https://www.automatophone.pl/

Fundacja Kaleckiego

Fundacja prowadzi działalność badawczą i edukacyjną skierowaną do środowisk akademickich, eksperckich i dziennikarskich oraz wszystkich zainteresowanych kwestiami państwa i gospodarki. Celem działania Fundacji jest wspieranie dyskusji publicznej poprzez tworzenie propozycji polityk publicznych wspierających zrównoważony rozwój gospodarczo-społeczny, zmniejszanie nierówności społecznoekonomicznych, poprawę jakości usług publicznych i instytucji rynku pracy czy ochronę klimatu. Od 2014 r.  realizowała projekty dotyczące kwestii związanych z polityką społeczną i gospodarczą oraz edukacją ekonomiczną. W ramach  działalności statutowej jej eksperci opublikowali kilkaset artykułów naukowych, tekstów prasowych, ekspertyz i raportów badawczych m.in. w ramach projektów finansowanych przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Narodowy Bank Polski czy Institute for New Economic Thinking.

Strona: http://kalecki.org

Kem

Kem to feministyczno-queerowa grupa zorientowana na nowe metody i strategie kulturotwórcze. Kem tworzy i wspiera kontekst dla krytycznego dialogu wokół choreografii i performansu, eksperymentując z formatami wydarzeń takimi jak warsztaty, rezydencje, imprezy, performansy, pokazy prac w procesie. Kem jest środowiskiem powstającym w procesie współpracy i zaangażowania wokół polityki cielesności, afektu i podmiotowości, w relacji do kolektywności.

Strona: http://kemwarsaw.com/

 

Strefa WolnoSłowa

Od ośmiu lat tworzy spektakle, których bezpośrednimi twórcami i twórczyniami są osoby o różnym pochodzeniu kulturowym, z rozmaitych grup społecznych i w różnym wieku. Spektakle Strefy powstają jako rezultaty wspólnej wielomiesięcznej pracy grup warsztatowych – wszyscy uczestnicy i uczestniczki zaangażowani są w tworzenie rezultatu działań, pisząc, improwizując, komponując muzykę. Przedstawienia angażują tym samym każdorazowo około 50–60 twórców i twórczyń z różnych krajów. Przedstawienia Strefy pokazywane były zarówno m.in. w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Ostrołęce, Berlinie, Bolonii, Paryżu, warsztaty z pogranicza teatru i reportażu prowadziliśmy też m.in. w Iranie, Palestynie, Urugwaju. Strefa WolnoSłowa od początku swojego działania współpracuje z licznymi organizacjami i instytucjami polskimi i międzynarodowymi, realizując projekty nastawione na włączanie w aktywne działania twórcze migrantów, migrantek i uchodźców i uchodźczyń, na edukację wielokulturową, odkrywanie i opowiadanie historii uchodźczych czy pogłębianie, poprzez działania artystyczne, świadomości społecznej dotyczącej fenomenu migracji i uchodźstwa. Od 2015, razem z Teatrem Powszechnym, prowadzimy Stół Powszechny, który jest przestrzenią warsztatów artystycznych, projektów kulturalno-społecznych oraz licznych wydarzeń skierowanych do lokalnej społeczności: debat, spotkań, projekcji filmów, dyskusji, warsztatów.

Strona: http://strefawolnoslowa.pl/

Widok. Fundacja Kultury Wizualnej

Fundacja zajmuje się działalnością badawczą, artystyczną, edukacyjną i popularyzacyjną w dziedzinie kultury wizualnej. Wydaje pismo „Widok. Teorie i Praktyki Kultury Wizualnej” (pismowidok.org). Podejmujemy w nim refleksję jednocześnie nad tym, jak widzenie problematyzowane jest we współczesnej teorii i badaniach humanistycznych, jak i nad tym, jak aktualizowane jest w różnego rodzaju praktykach, zarówno codziennych, jak i artystycznych, w różnych kontekstach kulturowych. Pisząc o obrazach, pamiętamy, że ich sensy dopełniają lub podkreślają zwykle słowa, że słowa i obrazy przeglądają się w sobie, a także o tym, że literatura i słowo pisane nie tylko służą refleksji o widzeniu, ale same są jego ekspresją i zapisem, a kategoria spojrzenia jest podstawowa dla struktury także literackiej narracji. Mamy za sobą studia w dziedzinie filologii polskiej, kulturoznawstwa, filozofii, historii sztuki, a także studia artystyczne. Jako przestrzeń uzgodnienia – czy raczej uzgadniania – stanowisk wskazujemy „kulturę wizualną”. Pojęcie to rozumiane jest przez nas po pierwsze w ujęciu antropologicznym, po drugie – takim, które nie tyle uprzywilejowuje wzrok, ile wybiera perspektywę wizualności jako istotną i inspirującą. Nie ma bowiem, jak sądzimy, żadnego punktu, z którego roztacza się panorama jakiejś całości kulturowej – widok zawsze wynika z patrzenia pod kątem.

Redakcję tworzą: Katarzyna Bojarska, Paweł Mościcki, Krzysztof Pijarski, Dorota Sosnowska, Magda Szcześniak, Krzysztof Świrek, Łukasz Zaremba, Agata Zborowska.

strona: https://www.pismowidok.org/

 

 

RÓŻNORODNE MIASTO WARSZAWA NA WIELE JĘZYKÓW

RÓŻNORODNE MIASTO WARSZAWA NA WIELE JĘZYKÓW

EUGENIA BALAKIREVA (Białoruś)
MICHAŁ BORCZUCH
NOUMS DEMBELE (Burkina Faso)
HUBERT ZEMLER
CHRISTINA ESHAK (Syria)
OLGA MYSŁOWSKA
MARTINA KUZMANOVIĆ (Serbia)
KATARZYNA GÓRNA
DINA LEONOVA (Białoruś)
DIANA LELONEK
MARIA MARTOS (Ukraina)
RAPHAEL ROGIŃSKI

słuchowisko:
Wojtek Zrałek-Kossakowski
Marcin Lenarczyk

Dowiedz się więcej