
Jasna 10 | Społeczna Instytucja Kultury Krytyki Politycznej
11 maja 2025
godz. 19
wstęp wolny
Organizator/ka: Krytyka Polityczna
Jasna 10 | Społeczna Instytucja Kultury Krytyki Politycznej
11 maja 2025
godz. 19
wstęp wolny
Organizator/ka: Krytyka Polityczna
Re-Used Sounds
Re-Used Sounds to nowy solowy projekt muzyczny Wojciecha Błażejczyka, w którym materiałem do tworzenia struktur muzycznych są różnego rodzaju odpady dźwiękowe – dźwięki zużytych, niepotrzebnych przedmiotów (obiektofony); zakłócenia elektromagnetyczne, emitowane przez współczesne urządzenia (telefon, tablet, smartwatch), przeniesione w pasmo słyszalne za pomocą urządzenia Ether SOMA Labs; dźwięki pochodzące ze współczesnych mediów, stanowiące szum informacyjny, pobrane z sieci. Z tego dźwiękowego śmietnika Błażejczyk buduje na żywo elektroniczne faktury dźwiękowe o zaskakujących brzmieniach, wciągając do tych działań publiczność, która za pomocą swoich telefonów może dołączyć do procesu tworzenia muzyki zużytych dźwięków.
Wojciech Błażejczyk
Kompozytor, gitarzysta i reżyser dźwięku. Ukończył kompozycję na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Zygmunta Krauze oraz Wydział Reżyserii Dźwięku na UMFC. Jest kierownikiem Chopin University Electronic Music Studio oraz członkiem Grupy Kreatywnej tworzącej Hashtag Lab – Przestrzeń Muzyki Współczesnej w Warszawie. Jego utwory były wykonywane przez zespoły takie jak Klangforum Wien, MusikFabrik, London Sinfonietta, Orkiestra i Chór Filharmonii Narodowej w Warszawie, Polska Orkiestra Radiowa, United Instruments of Lucilin, Filharmonia Gorzowska, Orkiestra Wratislavia, Kwartludium, Hashtag Ensemble. Wydał 4 płyty monograficzne: Muzyka strun (Chopin University Press, 2022, płyta nagrodzona Fryderykiem w kategorii Album Roku Muzyka Współczesna), General Theory of Relativity (2021, KAIROS), Trash Music (Requiem Records, 2018) i Loopowizacje (2013, For Tune) i szereg płyt z muzyką improwizowaną (z Hashtag Ensemble i The Intuition Orchestra).
Tworzy zarówno muzykę akustyczną jak i elektroakustyczną. Jest autorem muzyki do kilkunastu filmów dokumentalnych, prawie 30 spektakli teatralnych i gry komputerowej. Specjalizuje się w przetwarzaniu na żywo dźwięku instrumentów akustycznych i obiektów dźwiękowych. Jest twórcą obiektofonów (są to instrumenty powstałe z przedmiotów codziennego użytku, których dźwięk jest przetwarzany na żywo) oraz gestofonu – instrumentu elektronicznego, w którym wykonawca za pomocą gestów steruje parametrami dźwięku. Gra także na nietypowych instrumentach strunowych (cytry, valiha, bandura).
Wojciech Błażejczyk jest także aktywnym gitarzystą. Wykonuje muzykę rozrywkową i współczesną na gitarze elektrycznej. Jest członkiem Hashtag Ensemble. Wykonuje także muzykę improwizowaną (występował m.in. z Kawalerami Błotnymi, Electronishes Gluck, Adamem Pierończykiem, Agatą Zubel, Krzysztofem Knittlem, Joëlle Léandre). Przez kilkanaście lat był liderem i gitarzystą zespołu rockowego Demer di. Jest członkiem zespołu Niemy Movie, grającego muzykę na żywo do filmów niemych. Jako reżyser dźwięku specjalizuje się w nagraniach i projekcji dźwięku na koncertach muzyki nowej oraz tworzeniu sound design’u do filmów. Prowadzi także warsztaty dla dzieci związane z muzyką elektroakustyczną i wykorzystaniem obiektów w muzyce.
grafika: Katarzyna Błahuta
Data | Godz. | Tytuł | Organizator/ka | Opis |
---|---|---|---|---|
05.11
niedz..
|
19:00
|
koncert
WOJCIECH BŁAŻEJCZYK Re-Used Sounds | wolna niedzielaZobacz:
Re-Used Sounds |
Organizator/ka:
Krytyka Polityczna |
Jasna 10 | Społeczna Instytucja Kultury Krytyki Politycznej 11 maja 2025 godz. 19 wstęp wolny |
PROGRAM WZMOCNIENIA ŚRODOWISK TWÓRCZYCH