Esej filmowy. Teorie, formy, praktyki


Czym jest esej filmowy? Odmianą dokumentu? Filmowym pamiętnikiem? Wizualizacją procesów myślowych? Filmem, który udaje naukę? Nauką, która udaje film? Dlaczego pisze się o nim jako o „filmie przyszłości”, a największe festiwale filmowe coraz chętniej umieszczają formy eseistyczne w swoich programach?

Porozmawiamy o tym z kierownikami Pracowni Eseju Filmowego vnLab przy Szkole Filmowej w Łodzi – Kubą MikurdąStanisławem Liguzińskim oraz twórczyniami esejów filmowych Magdaleną SzymkówCaroliną Sourdis Arenas. Prowadzenie: Paweł Mościcki (IBL PAN, „Widok”).

Organizator/ka: Widok. Fundacja Kultury Wizualnej

Dyskusja – w języku angielskim – odbyła się 28 października 2021 roku o godz. 19.00 w Warszawie na Jasnej 10/3.

Projekt zrealizowany przez Widok. Teorie i Praktyki Kultury Wizualnej i Jasną 10 | Warszawską Świetlicę Krytyki Politycznej w ramach programu „Centrum Jasna” finansowanego ze środków Miasta Stołecznego Warszawy.

RÓŻNORODNE MIASTO WARSZAWA NA WIELE JĘZYKÓW

RÓŻNORODNE MIASTO WARSZAWA NA WIELE JĘZYKÓW

EUGENIA BALAKIREVA (Białoruś)
MICHAŁ BORCZUCH
NOUMS DEMBELE (Burkina Faso)
HUBERT ZEMLER
CHRISTINA ESHAK (Syria)
OLGA MYSŁOWSKA
MARTINA KUZMANOVIĆ (Serbia)
KATARZYNA GÓRNA
DINA LEONOVA (Białoruś)
DIANA LELONEK
MARIA MARTOS (Ukraina)
RAPHAEL ROGIŃSKI

słuchowisko:
Wojtek Zrałek-Kossakowski
Marcin Lenarczyk

Dowiedz się więcej