mikrozamówienie #18 | 25 września 2020
Przemysław Brynkiewicz – absolwent Sztuki Operatorskiej na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej w Szkole Filmowej w Łodzi. Jako operator ma na swoim koncie zdjęcia do filmów fabularnych i dokumentalnych, jak również współpracę z artystami współtworząc prace z pogranicza filmu i video-artu. Zadebiutował filmem w reżyserii Mariusza Grzegorzka, który zdobył w 2015 roku główną nagrodę „Złoty Pazur”, w konkursie „Inne Spojrzenie” na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Współpraca z reżyserską Jagodą Szelc zaowocowała dwiema realizacjami, z których film „Wieża. Jasny dzień” zdobył nagrodę za najlepszy debiut reżyserski na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni w 2017 roku, a film „Monument” Nagrodę Specjalną Jury w konkursie „Inne Spojrzenie” w roku 2018. Od 2020 roku członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC).
Jagoda Szelc – reżyserka i scenarzystka. W 2006 roku ukończyła Akademię Sztuk Pięknych we Wrocławiu. W 2004 roku była stypendystką Uniwersytetu Arystotelesa w Salonikach. W 2012 roku była stypendystką Ministra Kultury. W 2018 roku ukończyła z wyróżnieniem wydział Reżyserii w Szkole Filmowej w Łodzi. Jej filmy były pokazywane na takich festiwalach jak: Karlove Vary, Hot Docs, Cannes Short Corner, Nowe Horyzonty czy Brooklyn Film Festival i wiele innych. Jej krótka fabuła Taki pejzaż zdobyła główną nagrodę dla filmu studenckiego – Złotą Kijankę na Camerimage Film Festival (2013). W 2017 roku jej debiut filmowy Wieża. Jasny dzień zdobył nagrodę za najlepszy debiutu i scenariusz na 42. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych oraz wiele innych międzynarodowych nagród. Został pokazany na Festiwalu Berlinale w prestiżowej sekcji Forum. W 2018 roku została laureatką Paszportów Polityki. W tym samym roku ukończyła swój drugi pełnometrażowy film Monument (nagroda specjalna 43. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych). Wykłada reżyserię filmu fabularnego w Szkole Filmowej w Łodzi. Jest weganką. Przyjaciółka organizacji Otwarte Klatki.
Praca powstała jako część cyklu „mikrozamówienia” realizowanego przez Jasną 10: Warszawską Świetlicę Krytyki Politycznej w ramach programu „Centrum Jasna” finansowanego ze środków Miasta Stołecznego Warszawy.
Kurator: Wojtek Zrałek-Kossakowski