TERAZ POLIŻ to jedyny profesjonalny kobiecy teatr w Polsce. Grupa powstała jako niezależna grupa twórczyń związanych z teatrem i od początku swojej działalności kładzie nacisk na teatralną twórczość związaną z kobietami i kobiecością. Regularnie powraca do tematyki wykluczenia i przemocy. TERAZ POLIŻ funkcjonuje na obrzeżach głównego nurtu i skrzyżowaniu różnych środowisk związanych ze sztuką, nie przynależy do żadnego miejsca i żadnej instytucji, co umożliwia krytyczne spojrzenie na sam teatr, jego formy i konfiguracje w głównym obiegu, jak i poza nim, zmusza do ciągłej redefinicji swojego statusu i zajmowanego miejsca, które właściwie w momencie uchwycenia, jest już zupełnie innym miejscem.
Grupa Artystyczna TERAZ POLIŻ została utworzona w 2008 roku w Warszawie przez aktorki: Martę Jalowską, Dorotę Glac, Adriannę Kornecką, Dominikę Strojek, Kamilę Worobiej oraz reżyserki: Ulę Kijak i Martę Ogrodzińską (obecnie Miłoszewską). Obecny skład: Ilona Błaut, Alina Gajdamowicz, Dorota Glac, Kora Gałązka, Marta Jalowska, Adrianna Kornecka, Emanuela Osowska, Marta Wesołowska, Anna Wilczyńska, Kamila Worobiej, Dominika Strojek, Anna Zakościelna.
Stanisław Godlewski – pracownik Instytutu Sztuki PAN, członek redakcji „Pamiętnika Teatralnego”. Absolwent MISHiS UAM (kierunek wiodący: wiedza o teatrze). Recenzent teatralny współpracujący z „Gazetą Wyborczą Poznań”, „Didaskaliami”, eCzasKultury.pl i Taniecpolska.pl. Realizuje Diamentowy Grant poświęcony współczesnej polskiej krytyce teatralnej.
Aleksandra Gryka – Ukończyła z wyróżnieniem kompozycję w Akademii Muzycznej w Krakowie. Jej utwory były wykonywane w Polsce i za granicą, od 2005 roku komponuje także muzykę dla teatrów. Laureatka I nagrody w Konkursie Kompozytorskim EuroArtMeeting we Wrocławiu za utwór „High3bbingNor” na orkiestrę symfoniczną (2000) oraz Nagrody Fundacji Christoph und Stephan Kaske-Stiftung za twórczość elektroakustyczną (2004). Dwukrotnie nominowana do Paszportu Polityki w kategorii Muzyka poważna (2003, 2006).
Katarzyna Niedurny – dziennikarka, teatrolożka. Stale współpracuje z magazynem internetowym dwutygodnik.com i „Didaskaliami”. W Encyklopedii Teatru Polskiego zajmuje się działem dramatu.
Hanka Podraza – kostiumografka. Współpracowała z Agnieszką Glińską, Klaudią Hartung-Wójciak, Magdaleną Miklasz, Robertem Drobniuchem, Pawłem Miśkiewiczem, Jędrzejem Piaskowskim, Wiktorem Logą-Skarczewskim.
Weronika Szczawińska – reżyserka, dramaturżka, kulturoznawczyni i performerka. Współpracowała z teatrami w całej Polsce (m.in. warszawskim Teatrem Powszechnym, Teatrem Polskim w Bydgoszczy, Komuną Warszawa, Wrocławskim Teatrem Współczesnym, Narodowym Starym Teatrem) oraz Slovensko mladinsko gledališče w Lublanie. Adiunktka na kierunku Wiedza o Teatrze Akademii Teatralnej w Warszawie. Współtworzy kolektyw Instytut Sztuk Performatywnych (InSzPer). Laureatka Paszportu Polityki 2019.
Ida Ślęzak – doktorantka w Szkole Doktorskiej Nauk Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Realizuje Diamentowy Grant poświęcony perspektywom nieantropocentrycznym we współczesnych sztukach performatywnych, publikowała w „Dialogu”, „Performerze”, „Teatraliach”.
Projekt powstał dzięki wsparciu finansowemu m.st. Warszawa.